Obowiązuje od 08.06.2024r.
Preambuła
Od 25 maja 2018 roku w całej Unii Europejskiej obowiązuje nowe Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). W tym dokumencie opisujemy usługi, które świadczymy, oraz wyjaśniamy, jak chronimy Twoją prywatność. Piszemy też, jak możesz korzystać ze swoich praw do danych, które zgromadziliśmy.
1. Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest:
Prime Tech sp. z o.o., ul. Nowogrodzka 50/54 lok.515, 00-695 Warszawa, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000562620, NIP: 7010489940.
Administrator ustala po co i jak, przetwarza Twoje dane.
Z administratorem, możesz się skontaktować mejlowo: info@primetrade.pl
W niektórych procesach marketingowych Twoje dane osobowe mogą być administrowane wspólnie przez Prime Tech sp. z o.o. i inne podmioty na podstawie art. 26 ust. 1 RODO. Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji – powiadomimy Cię o tym.
Jak dbamy o Twoją prywatność
W polityce prywatności opisujemy w jaki sposób chronimy Twoją prywatność i Twoje dane osobowe, które przekazujesz nam, gdy na stronie sklepu mediaplex.pl lub w aplikacji:
- robisz zakupy,
- korzystasz z serwisu sklepu,
- korzystasz z usług dodatkowych,
- wykonujesz inne aktywności.
W polityce prywatności określamy cele, zakres i podstawy, na jakich, przetwarzamy Twoje dane osobowe. Zabezpieczamy Twoje dane przy pomocy środków technicznych i organizacyjnych, które są odpowiednie do możliwych zagrożeń i kategorii danych. W szczególności uwzględniamy ryzyko, które wynika z:
- przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia danych;
- utraty, modyfikacji lub nieuprawnionego ujawnienia danych;
- nieuprawnionego dostępu do danych
Pamiętaj, że część usług, które oferujemy przekieruje cię do stron lub serwisów internetowych, na których są inni administratorzy danych osobowych. Ma to miejsce, jeśli wykonujesz płatność lub korzystasz z usługi, której nie oferujemy bezpośrednio.
Są to podmioty, niezależne od nas i są odrębnym administratorem danych. Zasady na jakich świadczą one usługi, i jak chronią dane osobowe znajdziesz w regulaminach, politykach czy innych dokumentach, które wskaże ten podmiot.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w rozdziałach:
- Zasady przetwarzania danych;
- Odbiorcy danych i przekazywanie danych osobowych do państw nienależących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Jeśli masz pytania o ochronę Twoich danych osobowych napisz do naszego Inspektora ochrony danych na adres info@primetrade.pl lub skontaktuj się w inny dogodny dla Ciebie sposób.
Więcej informacji o tym jak się z nami skontaktować znajdziesz w części VIII Dane kontaktowe i Inspektor Ochrony Danych.
[Podstawy prawne przetwarzania danych: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ustawa o Ochronie Danych Osobowych z dnia 10 maja 2018 roku]
2. Zakres i sposoby przetwarzania Twoich danych
Twoje dane będziemy przetwarzać w zależności z jakich usług i funkcjonalności strony skorzystasz.
Potrzebujemy Twoich danych, aby przetwarzać Twoje zamówienia i zwroty, wysyłać Ci powiadomienia o statusie dostawy produktów oraz rozwiązywać ewentualne problemy z tym związane. Twoje dane osobowe wykorzystujemy także wtedy, gdy zarządzamy Twoimi płatnościami oraz przetwarzamy reklamacje i zgłoszenia gwarancyjne, które dotyczą Twoich zamówień.
Dzięki danym osobowym otrzymujemy informacje niezbędne do zakończenia procesu zakupowego.
W zależności od tego co robisz na stronie, możemy pobierać różne zestawy danych osobowych. Poniżej przedstawiamy jakie dane przetwarzamy i w jakim celu, a więcej informacji na ten temat znajdziesz w części 3. Zasady przetwarzania danych osobowych – cele, podstawy i okres przetwarzania Twoich danych.
Kiedy odwiedzasz nasz sklep internetowy
Jeśli jesteś osobą która ma już u nas konto i jest zalogowana możemy Cię zidentyfikować na podstawie danych, które są dostępne na Twoim koncie.
Możesz też zrobić zakupy jako gość (klient niezalogowany), wtedy będziemy od Ciebie wymagać danych, które są niezbędne, abyśmy mogli wysłać i doręczyć Twoje zamówienie:
- imię i nazwisko,
- adres dostawy,
- adres mejlowy,
- numer telefonu,
- dane do faktury, jeśli są inne niż adres
Zawsze gdy odwiedzasz nasz sklep, przez stronę www lub aplikację mobilną, pobieramy pliki cookies, czyli ciasteczka, które są powiązane z Twoimi danymi osobowymi. Pobieramy zarówno ciasteczka, które są niezbędne, aby strona działała prawidłowo, jak i te, które nie są obowiązkowe, ale mamy Twoja zgodę, aby je pobierać, na przykład identyfikator internetowy, czyli numer IP.
Kiedy rejestrujesz konto
Gdy zakładasz u nas konto musisz podać dane:
- imię i nazwisko,
- adres mejlowy,
- hasło do
Jest to standardowy zestaw danych dla każdej osoby fizycznej. Jeśli nie podasz nam tych danych nie utworzymy dla Ciebie konta w sklepie.
Kiedy korzystasz z konta
Gdy korzystasz z konta masz dostęp do panelu użytkownika, w którym możesz uzupełniać, sprawdzać i zmieniać dane. Możesz też zarządzać zgodami, które wyrażasz.
Na koncie możesz zapisać dane, które są niezbędne do zrobienia zakupów:
- adres dostawy,
- numer telefonu,
- dane do faktury, jeśli są inne niż adres
Możesz uzupełnić też dane, dzięki którym skorzystasz z usług, które oferujemy przy zakupie niektórych produktów. Dane, które podajesz w tym przypadku są uzależnione od rodzaju usługi oraz tego czy oferujemy ją my, czy nasz partner.
Korzystając z konta możesz też:
- zapłacić za zakup za pośrednictwem operatora płatności;
- podzielić się opinią o Na przykład w ramach programu Zaufane Opinie – jeśli wyrazisz zgodę na mejla, którego podasz, wyślemy ankietę, a potem udostępnimy ją Ceneo.
Gdy korzystasz z konta zbieramy o Tobie dodatkowe informacje:
- historię zakupów,
- historię usług dodatkowych,
- preferowane i używane formy płatności,
- dane, których używasz do wystawiania dowodu zakupu,
- dane do wysyłki,
- statusy płatności,
- dane do ubezpieczenia,
- komentarze i opinie, które dotyczą
Kiedy zgłaszasz reklamację wymianę lub zwrot produktu
Jeżeli chcesz skorzystać z gwarancji, rękojmi lub zwrócić produkt, skorzystaj z naszego formularza na stronie serwisu. Gdy to zrobisz zarejestrujemy i obsłużymy Twoje zgłoszenie.
Jeśli wypełniasz formularz jako klient zalogowany lub znasz numer paragonu czy faktury, uzupełnimy dane, które już mamy.
Jeżeli wypełniasz formularz jako gość musisz samodzielnie podać dane:
- imię i nazwisko,
- nazwa firmy,
- adres,
- adres mejlowy,
- numer telefonu,
- numer rachunku bankowego przy
Kiedy korzystasz z dodatkowych usług, które oferujemy typu „doortodoor”
Na stronie produktu zawsze znajdziesz informację z jakich usług dodatkowych możesz skorzystać, gdy kupujesz ten produkt. Zaznaczamy zarówno usługi, które możesz wykupić od razu, jak i te, które możesz wykupić później, gdy będziesz mieć taką potrzebę.
W zależności od opcji, którą wybierzesz będziemy od Ciebie wymagać dodatkowych danych. Na przykład adresu dostawy, montażu lub naprawy produktu, a także dane, które są niezbędne, do wykupienia dodatkowego serwisowania sprzętu. O te dane poprosi Cię nasz konsultant podczas rozmowy telefonicznej.
Kiedy korzystasz z usług towarzyszących, które są oferowane przez naszych partnerów, kiedy kupujesz nasze produkty za pośrednictwem naszych partnerów oraz robisz płatności
- Korzystasz z usług towarzyszących
Jeśli kupujesz produkt na raty, w leasing lub wykupujesz dodatkowe ubezpieczenie sprzętu korzystasz z usług towarzyszących. Oznacza to, że oferujemy te usługi w naszym sklepie, ale są to usługi naszych partnerów.
- Kupujesz nasze produkty u naszych partnerów
Nasze produkty możesz też kupić na platformie allegro.pl W takim przypadku otrzymujemy od Allegro Twoje dane, które są niezbędne abyśmy zakończyli Twój zakup i wysyłali produkt.
- Płacisz za zakupy
Gdy płacisz bezgotówkowo korzystasz z usług świadczonych przez naszych partnerów, którzy przetwarzają określone dane osobowe, które są niezbędne, aby wykonać transakcję.
Kiedy korzystasz z formularza kontaktu, wysyłasz mejla tradycyjnego do nas, dzwonisz lub czatujesz
Możesz skontaktować się z nami w różnymi kanałami. W zależności od tego jaką formę kontaktu wybierzesz, poprosimy Cię o inny zestaw danych.
Możesz skontaktować się:
- mejlowo – wysyłasz mejla ze swojej poczty lub przez nasz formularz, podajesz nam swój adres mejlowy i inne dane, które podasz w wiadomości;
- telefonicznie – podajesz nam swój numer telefonu i inne dane, o które poprosi doradca, aby zweryfikować z kim rozmawia, rozwiązać problem, udzielić informacji o zamówieniu;
- przez czat lub inny komunikator – podajesz nam swój nick i inne dane, które prześlesz.
Pamiętaj, że w ramach obsługi klienta – użytkownika możemy skorzystania z danych kontaktowych, jakie zostały przez Ciebie dodane w panelu klienta na koncie w mediaplex.
Nagrywamy nasze rozmowy, a czaty i maile zapisujemy, robimy to, aby obsłużyć sprawę, którą zgłaszasz.
Kiedy korzystasz z promocji, konkursów, akcji dedykowanych
Konkursy, promocje i akcje dedykowane, takie jak Black Friday, Cyber Monday, które organizujemy przeważnie są oparte o odrębne regulaminy. Znajdziesz w nich klauzule informacyjną, w której opisujemy, jakie z Twoich danych osobowych będziemy przetwarzać, na potrzeby akcji.
Zanim weźmiesz udział w takim wydarzeniu musisz potwierdzić, że akceptujesz treść regulaminu.
Jeśli wydarzenie, które zorganizowaliśmy kończy się konkretną nagrodą rzeczową, poprosimy zwycięzcę o dane dodatkowe, aby wysłać nagrodę.
Standardowe promocje cenowe polegające na obniżeniu ceny określonych produktów czy grup produktów odbywają się w oparciu o Regulamin sprzedaży i nie wymagają podania innych danych, niż te które podajesz podczas zakupów.
Konkursy i dedykowane akcje promocyjne są powiązane z działaniami marketingowymi, a więc będą przypadki, w których danę będą współadministrowanie, na przykład konkursy, które organizujemy na naszych social mediach. Zawsze w takim przypadku będziemy Cię o tym informować w regulaminie.
Kiedy korzystasz również z naszych salonów stacjonarnych
Jeżeli robisz zakupy w naszym salonie, bez zamawiania produktu przez stronę internetową, nie musisz podawać danych osobowych. Doradca poprosi cię o dane tylko, jeżeli:
- chcesz, abyśmy wystawili fakturę VAT,
- zamawiasz produkt, który jest niedostępny na miejscu,
- chcesz kupić dodatkowe ubezpieczenie,
- chcesz skorzystać z innych usług towarzyszących.
Możesz też korzystać z naszych usług hybrydowo: częściowo przez stronę, a częściowo w naszych salonach stacjonarnych na terenie całego kraju.
W salonie możesz:
- odebrać produkt, zamówiony w sklepie internetowym mediaplex;
- zgłosić reklamację;
- kupić dodatkowe usługi, które oferujemy;
- oddać produkt do utylizacji;
- zgłosić żądanie
W każdym z tych przypadków będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe i w zależności od procesu będziemy pobierać inny ich zestaw.
Jeżeli za zakupy zapłacisz bezgotówkowo udostępniasz dane operatorowi, który obsługuje płatność, a informacja o kwocie wraz z danymi osoby, która płaci trafia również do nas.
W każdym salonie możesz przeczytać klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych. Jest ona dostępna w wersji elektronicznej na tabletach, możesz też zawsze poprosić o nią naszego doradcę.
Kiedy chcesz u nas pracować i aplikujesz
W zakładce Kariera na stronie mediaplex znajdziesz aktualne oferty pracy. Jeśli chcesz u nas pracować i aplikujesz, to podajesz nam:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- numer telefonu,
- inne dane, które mogą być w załącznikach, (na przykład w CV).
Możesz też dodatkowo wyrazić zgodę, abyśmy użyli Twoich danych do celów przyszłych rekrutacji.
Pod formularzem aplikacyjnym dostępna jest informacja na temat administratora oraz klauzula, która informuje, jak przetwarzamy dane.
Kiedy jesteś naszym partnerem, kontrahentem lub współpracujesz z nami w jakimś zakresie
Jeżeli jesteś naszym partnerem, kontrahentem lub współpracownikiem, będziemy przetwarzać Twoje dane kontaktowo-reprezentacyjne. Są to:
- imię i nazwisko,
- stanowisko,
- numer telefonu,
- adres
Będziemy używać tych danych, aby się z Tobą skontaktować, podpisać i wykonać umowę oraz na potrzeby reprezentacji.
Przetwarzanie danych w marketingu:
Używamy Twoich danych osobowych, aby przekazywać Ci informacje i oferty marketingowe. To, w jaki sposób to robimy, jest uzależnione od tego, jaki kanał komunikacji z nami został przez Ciebie wybrany i na co mamy Twoja zgodę. Może to być kontakt:
- mejlowy,
- SMS–owy,
- telefoniczny,
- czatowy,
- za pomocą komunikatów PUSH,
- pocztą tradycyjną – tylko w wybranych
Dane przetwarzamy na podstawie:
- wyrażonej, przez Ciebie zgody,
- zaakceptowanego przez Ciebie regulaminu jako wzorca umownego, w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes – po spełnieniu przesłanek legalizacyjnych.
Po spełnieniu wymagań prawnych Twoje dane do celów marketingowych przetwarzamy jeśli:
Zapisujesz się na Newsletter
Gdy korzystasz z naszej strony możesz zapisać się na newsletter mediaplex, który jest poświęcony nowinkom technologicznym. Znajdziesz tam informacje o produktach, które są u nas dostępne, naszych promocjach oraz o nowinkach ze świata technologii.
Aby wysłać Ci newsletter przetwarzamy Twój adres mejlowy, podany w trakcie zapisu.
Wyrażasz zgodę na zautomatyzowane przetwarzanie Twoich danych, w tym profilowanie albo korzystamy z naszego prawnie uzasadnionego interesu administratora
Możesz wyrazić zgodę na zautomatyzowane przetwarzanie Twoich danych oraz profilowanie. Oznacza to, że będziemy mogli przetwarzać Twoje dane automatycznie, bez udziału człowieka. W ten sposób możemy, na podstawie tego co przeglądasz i kupujesz:
- przygotować dla Ciebie indywidualną ofertę,
- przygotować dla Ciebie indywidualny newsletter,
- zaproponować dodatkowe usługi lub produkty,
- wyświetlić indywidualną kartę produktową,
- przygotować dedykowaną kampanię reklamową.
Możemy korzystać z naszego prawnie uzasadnionego interesu administratora, aby dostosować treści, które Ci przekazujemy do Twoich preferencji i oczekiwań. W tym celu korzystamy z narzędzi marketingowych do celów statystycznych, analitycznych oraz badamy atrakcyjność ofert, które do Ciebie kierujemy.
Pliki cookies na naszej stronie – ciasteczka
Gdy wchodzisz na naszą stronę, otrzymujesz informację o plikach cookies i możesz wybrać, które z nich możemy pobierać. Wyjątkiem są ciasteczka, które są niezbędne, aby strona działała.
Gdy zaakceptujesz pliki cookies na naszej stronie, będziemy zbierać określone w nich informacje w celach statystycznych i analitycznych. Pliki cookies mogą pobierać Twój adres
Nie możemy Cię zidentyfikować przy pomocy samego adresu IP, ale w połączeniu z innymi danymi możemy być w stanie to zrobić.
Szczegółowe informacje, o tym jakie dane są w ciasteczkach i jak je przetwarzamy, znajdziesz w naszej polityce cookies.
Kiedy wyrażasz opinię o produkcie, zakupach lub sklepie, bierzesz udział w ankietach
Możesz wystawić opinię o zakupach w naszym sklepie, kupionych produktach oraz ogólnie o sklepie. Zrobisz to:
- w ankiecie, którą wyślemy do Ciebie mejlem, jeżeli zostawisz nam swój adres mejlowy,
- pod produktem, na jego stronie.
Swoje zdanie o doświadczeniach i odczuciach w trakcie zakupów w naszym sklepie, o aktywności w sklepie oraz o swoich preferencjach i oczekiwaniach, możesz napisać tez w dedykowanej ankiecie, którą udostępniamy na naszej stronie lub w naszych social mediach.
Przetwarzamy wtedy Twoje dane, które udostępniasz do celów statystycznych i analitycznych.
Wyniki tych ankiet szczegółowo analizujemy i na ich podstawie udoskonalamy naszą ofertę, obsługę klienta oraz organizujemy kampanie marketingowe.
W ankiecie znajdziesz klauzulę, w której informujemy, o tym, jakie dane przetwarzamy. Do niektórych ankiet dołączymy regulamin, który będzie wzorcem umowy pomiędzy Tobą i nami.
Kiedy otrzymujesz powiadomienia push
Jeżeli używasz naszego sklepu z telfonu lub przeglądarki możemy Ci wysyłać powiadomienia push – są to krótkie powiadomienia, które przypominają wiadomość SMS lub MMS. Najczęściej można je dostać na urządzenia mobilne typu: smartfon, tablet. Są to pushe mobline. Powiadomienia push możesz włączyć lub wyłączyć w ustawieniach swojego urządzenia mobilnego.
Możemy też wysyłać do Ciebie web pushe. Są to powiadomienia, które wysyłamy bezpośrednio na komputer, kiedy korzystasz z przeglądarki. Możesz je włączyć i wyłączyć w ustawieniach swojej przeglądarki.
Jeśli akceptujesz powiadomienia push, to znaczy, że wyrażasz zgodę, abyśmy je wysyłali. Powiadomienia push to automatyczne wiadomości systemowe i nie pobieramy, żadnych danych osobowych, gdy je dostajesz.
Przetwarzanie danych osobowych w związku z roszczeniami stron
Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, gdy dochodzimy naszych roszczeń i praw lub bronimy się przeciwko roszczeniom, które Ty zgłosiłeś wobec nas.
W tym celu będziemy przetwarzać dane, które są niezbędne do rozpatrzenia roszczenia lub obrony przed nim.
Dane będziemy przetwarzać do zakończenia sprawy lub uprawomocnienia się wyroku. W czasie rozpatrywania roszczenia, nie usuniemy Twoich danych nawet, jeżeli o to poprosisz.
[podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO]
2. Zasady przetwarzania danych osobowych – cele, podstawy i okres przetwarzania Twoich danych
Potrzebujemy Twoich danych, aby:
- obsłużyć Twoje zamówienia,
- wysyłać Ci powiadomienia o statusie dostawy produktów,
- rozwiązywać ewentualne problemy związane z dostawą,
- przygotować dla Ciebie ofertę lub zaproponować dodatkowe usługi.
Twoje dane osobowe wykorzystujemy także wtedy, gdy zarządzamy Twoimi płatnościami, obsługujemy zgłoszenia gwarancyjne i zwroty dotyczące zamówionych przez Ciebie produktów.
Dzięki danym osobowym otrzymujemy informacje niezbędne do zakończenia procesu zakupowego. Dodatkowo na ich podstawie możemy:
- zidentyfikować Cię i sprawdzić, czy Twój wiek kwalifikuje Cię do zakupów online;
- potwierdzić Twój adres z podmiotami zewnętrznymi.
Twoje dane będziemy przetwarzać tak długo, jak długo będziesz naszym aktywnym klientem. Ponieważ dbamy o ciągłość dostaw i dostępność produktów dla wszystkich klientów, możemy zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie sprzedaży ograniczać (czasowo) możliwość zakupu określonych produktów, czy nawet grup asortymentowych (na przykład możemy określić maksymalną ilość sztuk jaką możesz zakupić). W takim przypadku Twoje dane osobowe przetwarzamy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO, co oznacza, że nie usuniemy Twoich danych osobowych, nawet jeżeli tego zażądasz, do czasu, aż usuniemy ograniczenia.
Pamiętaj, że jeśli zwracasz produkt lub oddajesz go do nas w ramach zgłoszenia gwarancyjnego jesteś zobowiązany usunąć wszelkie swoje dane z urządzenia, w tym dane osobowe, które tam są. Nie odpowiadamy za dane, które na nim pozostawisz. Ty jako właściciel tych danych odpowiadasz za dostarczenie do nas urządzenia bez danych prywatnych, w tym danych osobowych. Jeśli tego nie zrobisz, możemy Twoje dane usunąć.
Jeśli korzystasz z gwarancji producenta, a my jesteśmy pośrednikiem, który przekazuje Twój sprzęt w ramach zgłoszenia gwarancyjnego, to możemy przekazać Twoje urządzenie, do serwisu zewnętrznego producenta, razem z danymi – również osobowymi.
Jeśli nie możesz usunąć danych z przyczyn technicznych (np. sprzęt się nie uruchamia, w związku z tym nie możesz usunąć danych, które na nim są) każdorazowo zgłoś to, zanim przekażesz nam sprzęt.
W trakcie zakupów i obsłudze posprzedażowej możemy przetwarzać następujące dane osobowe:
- dane kontaktowe i do wysyłki: imię i nazwisko, adres, adres e-mail i numer telefonu;
- informacje na temat płatności i historię płatności;
- informacje o zakupach na raty, w leasingu i wynajmie;
- informacje na temat zamówień;
- informacja o reklamacjach i zwrotach, czy anulowanych zamówieniach.
Szczegółowe informacje znajdziesz w tabeli poniżej:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
imię i nazwisko adres mejlowy hasło | Rejestracja konta w sklepie lub aplikacji mobilnej. | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
imię i nazwisko adres mejlowy hasło numer telefonu adres nazwa i siedziba firmy | Obsługa konta użytkownika. Obsługa zakupów w tym informowanie o statusie zamówienia i dostawie dla klientów zalogowanych. | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
imię i nazwisko adres mejlowy numer telefonu adres | Obsługa zakupów, w tym informowanie o statusie zamówienia i dostawie dla klientów niezalogowanych. | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Do momentu dostarczenia zamówienia, z uwzględnieniem czasu na zwrot produktu. |
imię i nazwisko numer telefonu adres inne dane | Obsługa sprzedaży usług dodatkowych, które świadczymy, na przykład: x-care – dodatkowa ochrona | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w związku ze zgodą na kontakt. | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
potrzebne do obsługi usługi | gwarantująca serwis i naprawę sprzętu. | ||
imię i nazwisko adres nazwa firmy NIP adres siedziby firmy numer rachunku bankowego | Wystawianie dokumentów, które dotyczą sprzedaży – faktur VAT, faktur korygujących, not. Obowiązki ustawowe związane z rozliczeniami podatkowymi i obowiązkami rachunkowymi. | Art. 6 ust. 1 lit c RODO w związku z art. 74 Ustawy o rachunkowości oraz art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej. | Przez 5 lat, od kiedy zakończy się rok, w którym miało miejsce zdarzenie tworzące obowiązek prawny, do którego zostały wystawione dokumenty. |
Dane klienta zalogowanego. | Indywidualne ustawienia konta klienta w panelu sterowania. | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO | Do czasu zmiany indywidualnych ustawień tj. wycofania wyrażonej zgody. |
imię i nazwisko adres mejlowy numer telefonu adres nazwa firmy NIP adres siedziby firmy numer rachunku bankowego | Obsługa reklamacji, zwrotów oraz rękojmi, w tym informowanie o statusie zgłoszenia. | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z Ustawą o prawach konsumenta oraz Kodeksem Cywilnym. | Maksymalnie 2 lata od momentu zakończenia obsługi zgłoszenia |
imię i nazwisko podpis | Obsługa wniosków o utylizację zużytego sprzętu, który zgłosisz do nas. | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z art. 37 Ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. | Przez 2 lata, od złożenia wniosku o utylizację. |
adres mejlowy numer telefonu inne dane wskazane przez klienta | Obsługa reklamacji i problemów technicznych związanych z działaniem strony sklepu i aplikacji lub kontem klienta. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu ostatecznego załatwienia sprawy. |
imię i nazwisko adres mejlowy numer telefonu adres nazwa firmy NIP adres siedziby firmy numer rachunku bankowego inne dane niezbędne do załatwienia sprawy | Prawnie uzasadniony interes administratora polegający na windykacji należności lub prowadzeniu i obsłudze spraw sądowych, mediacyjnych i arbitrażowych. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | 2 lata od daty ostatecznego załatwienia sprawy |
Zakres danych zależny od dokumentu. | Archiwizacja dokumentacji w formie elektronicznej i papierowej. | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO | Przez okres, który wymaga prawo, a jeśli prawo nie wskazuje takiego okresu – przez czas, w którym ich przechowywanie mieści się w ramach prawnie uzasadnionego interesu administratora, uregulowanego czasem dochodzenia roszczeń. |
Za zakupy, które zrobisz w naszym sklepie możesz zapłacić bezgotówkowo na wiele sposobów.
Jeżeli wybierasz bezgotówkową formę płatności zgadzasz się, abyśmy przekazali Twoje dane do naszych partnerów, którzy są operatorami płatności bezgotówkowych. Potrzebują oni Twoich danych aby obsłużyć płatność i inne usługi, z których skorzystasz.
Gdy przekażemy Twoje dane operator płatności staje się administratorem Twoich danych, my jesteśmy odrębnym administratorem i przetwarzamy informację o tym, jaka została wybrana przez Ciebie metoda płatności.
Operator płatności powinien przekazać Ci klauzulę informacyjną o tym, jak przetwarza Twoje dane osobowe. Może to zrobić w formie tekstu w formularzu płatności lub dodać jako załącznik. Może też odesłać Cię do swojej strony internetowej lub serwisu, gdzie znajdziesz taką informację.
imię i nazwisko adres nazwa firmy adres siedziby firmy NIP | Obsługa i wsparcie w przypadku, gdy skorzystasz z usług np. z dodatkowego ubezpieczenia, które są świadczone przez naszych partnerów. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w związku z deklarowanym zakupem usługi dodatkowej | Do czasu zakupienia ubezpieczenia. |
imię i nazwisko adres nazwa firmy adres siedziby | Zapewnienie obsługi usług płatniczych, które oferujemy w zakresie płatności bezgotówkowych tj. do podnoszenia jakości usług. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w związku z wyborem danej metody płatności | Do zakończenia świadczenia usług lub złożenia skutecznego sprzeciwu. |
Firmy numer rachunku bankowego informacja o wybranej metodzie płatności historia płatności |
Jeżeli robisz zakupy w naszym sklepie na platformie allegro.pl, robisz to w ramach regulaminu Allegro i dokumentacji, która dotyczy prywatności tego portalu.
W takim przypadku my i Allegro jesteśmy odrębnymi administratorami Twoich danych. My dostajemy tylko dane, które są niezbędne do zakończenia przez Ciebie zakupów i wysłania produktu. Dostaniemy też dane, które będą potrzebne do rozpatrzenia twojego problemu – jeżeli taki zaistnieje.
Nasz regulamin zakupów na portalu allegro znajdziesz w zakładce „O sprzedającym”
Formularz kontaktu oraz inne formy obsługi zgłoszeń klienta
Przetwarzamy Twoje dane, jeżeli kontaktujesz się z nami:
- przez formularz kontaktowy,
- na czacie lub za pomocą komunikatora,
- mejlem,
- telefonicznie,
- przez social media.
W tabeli poniżej, znajdziesz szczegóły takiego przetwarzania:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
Formularz kontaktu: adres mejlowy inne dane, które przekażesz | Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Wiadomość, która została przesłana mejlem: adres mejlowy, dane osoby, która się podpisała dane ze stopki inne dane, które przekażesz | Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit.b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Kontakt przez infolinię: numer telefonu inne dane identyfikujące, | Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit.b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
które nam wskażesz | Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. |
Kontakt przez czat lub komunikator: nick dane osoby, która się podpisała inne dane identyfikujące, które nam wskażesz | Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych . | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Inne formy kontaktu, na przykład, wiadomość prywatna przesyłana za pośrednictwem social mediów imię i nazwisko nick | Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Obsługa automatyczna: Adres mejlowy Numer telefonu | Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Rozwijanie zautomatyzowanych kanałów komunikacji, w tym doskonalenie algorytmu, który obsługuje zautomatyzowany kanał w celu przyspieszenia obsługi klienta np. chatbot, wirtualny doradca | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. |
Salony stacjonarne
Każdy salon ma regulamin, w którym są opisane szczegółowe informacje na temat tego, jak przetwarzamy dane klientów, którzy korzystają z salonu stacjonarnego.
Możesz korzystać z naszego sklepu w trybie mieszanym, hybrydowym, czyli kupisz produkt przez stronę lub aplikację, odbierzesz go w salonie. W salonie możesz też zgłosić reklamację lub zwrócić produkty, które zostały kupione przez stronę lub aplikację.
W takim przypadku ta polityka prywatności również będzie miała zastosowanie do
przetwarzania Twoich danych osobowych w zakresie, w jakim skorzystasz z danego procesu.
Przetwarzanie danych rekrutacyjnych – dla osób, które chcą pracować w mediaplex
W tabeli poniżej opisujemy, jakie dane osobowe będziemy przetwarzać, jeżeli aplikujesz do
nas do pracy.
Szczegóły znajdziesz na naszej stronie internetowej w zakładce kariera.
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
imię (imiona) i nazwisko data urodzenia dane kontaktowe, które wskażesz wykształcenie kwalifikacje zawodowe przebieg dotychczasowego zatrudnienia | Przeprowadzenie i rozstrzygnięcie procesu rekrutacyjnego. Wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 221 § 1 pkt. 1 – 6 ustawy Kodeks pracy | Do momentu zakończenia procesu rekrutacji. |
opis słabych i mocnych stron profil osobowy kandydata przygotowany po rozmowie kwalifikacyjnej ocena kandydata na podstawie wyników testów kompetencyjnych i praktycznych, które przeprowadzimy podczas rozmowy kwalifikacyjnej (o ile dotyczy) | Weryfikacja kwalifikacji i umiejętności kandydatów oraz ustalenie warunków współpracy. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do momentu zakończenia procesu rekrutacji. |
imię (imiona) i nazwisko data urodzenia dane kontaktowe, które wskażesz wykształcenie kwalifikacje zawodowe przebieg dotychczasowego zatrudnienia NIP REGON adres zamieszkania nazwa i adres siedziby firmy | Przeprowadzenie i rozstrzygnięcie procesu rekrutacyjnego, gdy preferowaną formą zatrudnienia jest umowa cywilnoprawna (podjęcie działań przed zawarciem umowy). | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do momentu zakończenia procesu rekrutacji. |
Dane osobowe, które wskażesz, których nie określa kodeks pracy, w tym wizerunek (o ile dotyczy). Dane osobowe szczególnych kategorii: dane, które dotyczą stanu zdrowia (o ile dotyczy). | Przeprowadzenie i rozstrzygnięcie procesu rekrutacyjnego. | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO Art. 9 ust. 2 lit. a) RODO | Do momentu zakończenia procesu rekrutacji lub wycofania zgody – w zależności od tego, co nastąpiło jako pierwsze. |
imię (imiona) i nazwisko data urodzenia dane kontaktowe, które wskażesz wykształcenie kwalifikacje zawodowe przebieg dotychczasowego zatrudnienia dane osobowe, które wskażesz, których nie określa kodeks pracy, w tym wizerunek (o ile dotyczy) dane osobowe szczególnych kategorii: dane dotyczące stanu zdrowia (o ile dotyczy) | Przeprowadzenie i rozstrzygnięcie przyszłego procesu rekrutacyjnego . | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO Art. 9 ust. 2 lit. a) RODO | 2 lata od dnia przesłania dokumentów aplikacyjnych lub do momentu wycofania zgody – w zależności od tego, co nastąpiło jako pierwsze. |
Przetwarzanie danych naszych partnerów, kontrahentów, współpracowników w związku z wzajemną współpracą stron (nawiązywanie współpracy, podpisanie i nadzór nad prawidłowym wykonaniem umowy, szkolenia dedykowane):
Abyśmy mogli nawiązać z współpracę, podpisać umowę lub porozumienie i je wykonać, a także mieć nadzór nad ich wykonaniem, musisz podać nam dane osobowe.
Szczegóły w tym zakresie, w tym informację o tym, jak będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe, dostaniesz od nas w specjalnie przygotowanych do tego celu Ogólnych Warunkach Zakupu.
Razem z naszymi partnerami oferujemy też szkolenia tematyczne, w których jako przedsiębiorca prowadzący działalność możesz uczestniczyć.
Poniżej przedstawiamy standardowy zestaw danych, które przetwarzamy w ramach wzajemnej współpracy:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
imię (imiona) i nazwisko nazwa i adres siedziby firmyNIPREGONadres mejlowynumer telefonuadres do doręczeń numer rachunku bankowegopodpis | Weryfikacja kontrahenta. Nawiązanie i prowadzenie współpracy (w tym dane kontaktowe). | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Przez okres współpracy oraz obejmujący gwarancję umowy lub usługi. |
imię (imiona) i nazwisko (osób, które reprezentują strony oraz wyznaczonych do kontaktu) nazwa i adres siedziby firmyadres mejlowy,numer telefonuadres do doręczeń podpis | Realizacja umowy i jej prawidłowe wykonanie. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Przez okres współpracy oraz obejmujący gwarancję umowy lub usługi. |
Ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami powstałymi w ramach nawiązanej współpracy (np.: roszczenia o zapłatę). | 2 lata od momentu zakończenia współpracy. | ||
imię (imiona) i nazwisko nazwa i adres siedziby firmyNIPREGONadres do doręczeń numer rachunku bankowego | Wykonanie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (sprawozdawczość rachunkowo- podatkowa związana z wystawianymi w ramach współpracy fakturami). | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z Ustawą o rachunkowości oraz Ustawą Ordynacja Podatkowa. | Zgodnie z przepisami prawa, czyli: dla celów podatkowych – 5 lat po zakończeniu roku, w którym obowiązek podatkowy powinien zostać zrealizowany; dla celów rachunkowych – 5 |
lat po zakończeniu roku, w którym współpraca została zakończona. | |||
imię i nazwiskonazwa firmyNIPnumer telefonuadres mejlowywizerunek | Uczestnictwo w szkoleniach i warsztatach dedykowanych związanych z danym asortymentem | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Do momentu zakończenia korzystania z usług. |
oferowanym w sklepie | |||
Zamieszczanie foto- | |||
relacji ze szkoleń i | |||
warsztatów w social | |||
mediach. | |||
Otrzymywanie | |||
Newslettera o | |||
planowanych | |||
szkoleniach i | |||
wydarzeniach. |
Przetwarzanie danych w marketingu
Twoje dane osobowe przetwarzamy także do celów marketingowych. Robimy to na podstawie zgody, którą od Ciebie otrzymaliśmy. Zgodnie z prawem możemy przetwarzać Twoje dane, do momentu, aż wycofasz swoją zgodę – możesz to zrobić w dowolnym momencie, ale pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem
przetwarzania, które miało miejsce przed wycofaniem. Twoje dane przetwarzamy również,
gdy mamy w tym uzasadniony interes.
Możemy używać Twoich danych do celów marketingu bezpośredniego towarów lub usług i wysłać Ci informacje handlowe za pośrednictwem komunikacji elektronicznej, np. mejlem, SMS–owo, lub w wiadomościach PUSH.
Kontaktujemy się mejlowo, telefonicznie, na czacie, w zależności od tego jaką formę komunikacji wybraliśmy i na jaką, mamy Twoją zgodę.
Twoje dane możemy też przetwarzać w ramach konkursów, akcji promocyjnych i
dedykowanych akcji specjalnych, które organizujemy. Większość tych wydarzeń, ma swój regulamin, w którym napiszemy, jak i jakie Twoje dane przetwarzamy.
Działania marketingowe mogą być powiązane z profilowaniem. Oznacza to, że dzięki automatycznemu przetwarzaniu danych osobowych, ocenimy i przeanalizujemy Twoje zachowanie. Następnie stworzymy prognozę, która w przyszłości pozwoli nam
optymalizować naszą ofertę. Dzięki prognozie będziemy też mogli przedstawić Ci ofertę, którą przygotujemy specjalnie dla Ciebie.
Dane przetwarzamy również do celów statystycznych i analitycznych, aby optymalizować i doskonalić naszą ofertę. Dodatkowo Twoje preferencje zakupowe oraz aktywność możemy przeanalizować, dzięki badaniom ankietowym, które dotyczą rożnych obszarów zakupowych.
Na podstawie danych, które zbieramy możemy tworzyć profile klientów i tworzyć
spersonalizowane reklamy, kampanie marketingowe, akcje sprzedażowe czy doskonalić naszą ofertę towarowo-usługową.
Jeśli mamy Twoją zgodę na korzystanie z cookies, możemy korzystać z informacji, które zawierają te pliki, w celach statystycznych i analitycznych.
W celu działań marketingowych możemy przetwarzać takie dane jak:
- dane kontaktowe: adres mejlowy, numer telefonu i kod pocztowy;
- dane demograficzne, lokalizacyjne;
- informacje o ofertach z których korzystasz i produktach, które umieszczasz w koszyku zakupów lub z niego usuwasz;
- informacje zebrane z ciasteczek.
Dodatkowo jeśli masz konto w naszym sklepie, będziemy też przetwarzać Twoje dane osobowe, które masz zapisane na tym koncie do celów marketingowych, czyli m.in.:
- imię i nazwisko;
- adres;
- dane demograficzne;
- historię zakupów;
- sposób nawigacji po stronie i kliknięte elementy.
Działania marketingowe możemy prowadzić samodzielnie lub z udziałem naszych partnerów. Będziemy przechowywać Twoje dane do celów marketingu bezpośredniego do momentu,
w którym nastąpi jedna z poniższych sytuacji (w zależności od podstawy prawnej
przetwarzania danych):
- wycofasz swoją zgodę,
- akcja, do której wykorzystywaliśmy Twoje dane, zakończy się,
- złożysz skuteczny sprzeciw lub zrezygnujesz ze świadczonych przez nas usług.
W związku z działaniami marketingowymi przetwarzamy Twoje dane osobowe według zasad opisanych w poniższej tabeli:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
adres mejlowy | świadczenie usługi wysyłki Newslettera. | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO | Do czasu rezygnacji z usługi. |
uczestnicy: imię i nazwiskoadres mejlowymoże wystąpić: wizerunek uczestnika lub/i dziecka uczestnika, jeśli wydarzenie jest z udziałem małoletniego i jest związane z wizerunkiem zwycięzcy dodatkowo: numer telefonuadres do wysyłki nagrody (jeśli jest w formie rzeczowej) | Organizacja konkursów, promocji i akcji specjalnych dedykowanych dla klientów, które przeprowadzamy na podstawie regulaminu danego wydarzenia. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż wystąpi jedno z poniższych wydarzeń jako pierwsze: zakończenie uczestnictwa w konkursie, na przykład, gdy wydamy nagrodęzakończenie uczestnictwa w akcji specjalnej lub promocjido czasu rezygnacji ze świadczenia usługi |
imię i nazwiskoadres zamieszkaniaPESEL | Odprowadzenie podatku od wygranej w ramach konkursów i akcji specjalnych w przypadku, kiedy przepisy prawa przewidują podatek od wygranej. | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z art. Art., 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz 70 § 1 Ordynacji podatkowej (niezbędność do wykonania | Przez 5 lat licząc od zakończenia roku, w którym nastąpiło przekazanie nagrody. |
obowiązku prawnego) | |||
W zależności od wybranego źródła kontaktu: adres mejlowynumer telefonunick z czatu | Wysyłanie spersonalizowanych reklam, na postawie zgody klienta: kampanie reklamowe Google Ads, SalesForce, oraz realizowane z udziałem agencji reklamowych. | Art. 6 ust. 1 a) RODO | Do czasu wycofania zgody. |
Mogą wystąpić dane powiązane z danymi osobowymi np. IP klienta, który odwiedza sklep. | Remarketing własnych towarów i usług, reklama wyświetlana w oparciu o odwiedziny klienta na stronie sklepu, ruchu na stronie (reklama kontekstowa). | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu. |
Dane powiązane z danymi osobowymi respondenta np.: wiekpłećpreferencje zakupowewynagrodzenie określone w przedziałach kwotowychIP urządzenia | Prowadzenie badań klienckich statystycznych i analitycznych w celu optymalizacji oferty i świadczonych usług. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu. |
adres mejlowynumer telefonu | Rekrutacja do badań ankietowych respondentów – dane kontaktowe | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO | Do czasu wycofania zgody. |
Mogą występować dane powiązane z danymi osobowymi respondenta, na przykład: wiekpłećpreferencje zakupowewynagrodzenie określone w przedziałach kwotowychIP urządzeniainnenumer telefonu | Ankiety dedykowane klientom i potencjalnym klientom przeprowadzane w celu poznania potrzeb, preferencji klienta, jego doświadczeń związanych z zakupami i wykorzystanie tych danych do działań marketingowych w tym doskonalenia oferty. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Maksymalnie do 3 lat od zakończenia badania. Data przechowywania danych każdorazowo jest określona w regulaminie badania ankietowego. |
Mogą występować dane powiązane z danymi osobowymi respondenta, na przykład adres IP urządzenia oraz inne. | Prowadzenie działań marketingowych za pośrednictwem wiadomości push | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO | Do czasu wycofania zgody – w ustawieniach urządzenia. |
nickinne dane, które wskaże użytkownik | Działania marketingowe prowadzone w ramach fanpage w social mediach, na przykład Facebooku, w tym publikowanie postów klientów | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu. |
Przetwarzanie danych w związku z wykonaniem żądań wynikających z RODO
W części czwartej Polityki Prywatności, opisujemy jakie masz prawa zgodnie z RODO. Jeśli przesyłasz nam lub składasz swoje żądanie, to przetwarzamy Twoje dane osobowe, które są w nim zawarte. Treść takiego żądania przechowujemy do celów dowodowych.
Nie usuniemy Twoich danych, jeżeli jesteśmy w trakcie przygotowywania Twojego zamówienia lub wyjaśniamy z Tobą jakąś sprawę, związaną z zakupami i usługami, z których korzystasz.
Poniżej prezentujemy jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, gdy obsługujemy Twoje żądania:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
imię (imiona) i nazwisko adres mejlowynumer telefonudane, które wskazał wnioskodawca | Realizacja żądania zgodnie z zakresem wskazanym przez wnioskodawcę. Dotyczy następujących artykułów RODO: -art. 7 ust. 3, art. 15, art. 16, art. 17, art. 18, art. 19, art. 20, art. 21. Uwzględniając zasadę rozliczalności (konieczność archiwizacji do celów dowodowych związanych z prowadzonym rejestrem). | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w powiązaniu ze wskazanymi artykułami RODO tj. art. 7 ust. 3, art. 15, art. 16, art. 17, art. 18, art. 19, art. 20, art. 21. | Maksymalnie przez okres 6 lat licząc od daty, w której został złożony wniosek. |
Przetwarzanie danych w związku z roszczeniami stron
Możemy przetwarzać Twoje dane gdy obsługujemy roszczenia, zarówno zgłoszone przez Ciebie, jak i te, których sami dochodzimy.
Zakres przetwarzanych danych zależy od tego, czego dotyczy roszczenie. Zawsze przetwarzamy tylko te dane, które są niezbędne, aby rozpatrzyć daną sprawę.
Przykładowy zestaw takich danych przedstawiamy w tabeli poniżej.
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
imię i nazwiskoadres mejlowynumer telefonuadres do korespondencji | Prawnie uzasadniony interes administratora polegający na dochodzenie | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu ostatecznego załatwienia sprawy, w tym uprawomocnienia się decyzji |
inne dane niezbędne do załatwienia sprawy np. dane o zamówieniach, reklamacjach, zgłoszonych żądaniach | roszczeń lub obrony przed roszczeniami. | administracyjnej lub wyroku sądowego. | |
W przypadku osób fizycznych, które prowadzą działalność gospodarczą lub wspólników spółek osobowych dodatkowo: imię i nazwiskoadres mejlowynumer telefonunazwa firmyNIPadres siedziby firmyinne dane niezbędne do załatwienia sprawy np. dane o zamówieniach, reklamacjach, zgłoszonych żądaniach |
Bezpieczeństwo naszych usług, monitorowanie przestrzegania regulaminu.
Cały czas monitorujemy nasze systemy, aby zapewnić bezpieczeństwo klientom, którzy robią u nas zakupy lub korzystają z naszych usług. W tym celu możemy pozyskiwać i rejestrować
Twoje dane osobowe, które otrzymujemy na nasze serwery z przeglądarek internetowych lub aplikacji, gdy korzystasz z naszego sklepu. W ten sposób możemy wykryć zagrożenie i zapewnić bezpieczeństwo ruchu na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej.
Dodatkowo cały czas sprawdzamy, czy użytkownicy strony internetowej lub aplikacji przestrzegają przepisów prawa, w tym naszego regulaminu.
Wszelkie działania mające na celu ominięcie przepisów prawa, ominiecie przestrzegania Regulaminu, mające na celu oszustwa, wyłudzenia, działania naruszające dobre obyczaje będą blokowane i będą wyciągane konsekwencje wobec takiego użytkownika.
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
Dane, powiązane z danymi osobowymi, które mamy w systemie: zachowania na stroniewykorzystywanie funkcjiwykorzystywanie dostępnych narzędzibadanie aktywności na stronie | Wspieranie bezpieczeństwa usług świadczonych drogą elektroniczną oraz bezpieczeństwa użytkowników, przeciwdziałania nadużyciom, w tym oszustwom, działaniom naruszającym dobre obyczaje, mającym na celu ominiecie przepisów prawa czy zapisów Regulaminu i zapewnienie bezpieczeństwa ruchu. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu zakończenia korzystania z usług. |
Wyłączenie odpowiedzialności Prime Tech sp. z o.o.
Nie bierzemy odpowiedzialności za nieprawidłowe przetwarzanie danych osobowych i związane z tym procesy, jeżeli Twoje dane osobowe zostaną udostępnienie nieuprawnionym osobom lub podmiotom, w wyniku przynajmniej jednej z poniższych sytuacji:
- dane, które od Ciebie dostaliśmy są błędne np. błędny adres e-mail, błędny numer telefonu, nieprawidłowy adres do wysyłki;
- korzystasz z ogólnodostępnego komputera, co zwiększa ryzyko wycieku danych i braku spersonalizowanych ustawień (np. przeglądarek) lub korzystasz z profilu lub urządzenia, które nie jest Twoje – działa ono w według ustawień właściciela;
- Twoja skrzynka mejlowa została przejęta (np. w wyniku cyberataku lub braku odpowiednich zabezpieczeń), przez co Twoje hasło do konta w naszym sklepie uzyskała osoba postronna;
- przez Twoje niedbalstwo np. pozostawieniem zalogowanej sesji na ogólnodostępnym urządzeniu, podanie przez Ciebie hasła innej osobie, zastosowania hasła o innej sile niż maksymalna, którą sugeruje strona podczas zakładania konta, stosowania tego
samego hasła w różnych serwisach, czy przez działanie złośliwego oprogramowania na Twoim urządzeniu;
- udostepnienie przez Ciebie, Twoich danych osobom trzecim, aby odebrały zamówienie, złożyły reklamację lub zrealizowały inny proces w naszym sklepie, co doprowadziło do incydentu;
- dane wyciekły przez błędy naszych partnerów, którzy byli w danym procesie administratorami Twoich danych np. przewoźników, kurierów, banków, instytucji finansowych i innych.
1. Twoje prawa w kontekście RODO
Prime Tech realizuje Twoje prawa, które wynikają z RODO, w tym prawa opisane w art. 15-22 RODO.
Jeżeli chcesz skorzystać ze swoich praw, napisz mejla do naszego inspektora ochrony danych na adres info@primetrade.pl lub w inny, dowolny sposób, który wybierzesz. Dane kontaktowe znajdziesz w części 8 Polityki.
Poniżej znajdziesz opis praw, które Ci przysługują:
Prawo dostępu do danych art. 15 RODO
W każdej chwili masz prawo sprawdzić, które z Twoich danych osobowych przetwarzamy, dowiedzieć się:
- jaki jest ich zakres;
- w jakich celach są przetwarzane;
- w oparciu o jakie podstawy prawne je przetwarzamy;
- komu je udostępniamy;
- jaki jest planowany czas ich przechowywania.
Jeśli chcesz możesz otrzymać od nas kopię swoich danych – aby to zrobić skontaktuj się z
nami.
Prawo do sprostowania danych art. 16 RODO
Masz prawo poprawić lub uzupełnić swoje dane osobowe, w przypadku kiedy są one niekompletne lub nieprawidłowe. Jeśli masz konto w sklepie mediaplex w ustawieniach możesz w każdej chwili samodzielnie poprawić lub uzupełnić swoje dane osobowe. Możesz też
skontaktować się z nami, aby to zrobić.
Prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) art. 17 RODO
Masz prawo w dowolnym momencie usunąć swoje dane osobowe, które przetwarzamy (zostać zapomnianym). Aby to zrobić użyj specjalnego przycisku, który jest dostępny, gdy zalogujesz się na swoje konto lub skontaktuj się z nami w inny dogodny dla Ciebie sposób.
Wyjątkiem są sytuacje, kiedy:
- masz otwarte zamówienie – jeszcze niewysłane lub wysłane tylko częściowo;
- czekamy na Twoją opłatę, niezależnie od metody płatności;
- jesteś osobą, która zrobiła zakupy w naszym sklepie – wtedy zachowamy Twoje dane osobowe dotyczące transakcji w celach sprawozdawczo-księgowych, w tym dowodowych;
- jeśli kupiony u nas produkt, który objęliśmy czasowym ograniczeniem sprzedaży np. ilościowym, ponieważ jest trudno dostępny na rynku – wtedy nie będziemy mogli usunąć Twoich danych do czasu, aż zdejmiemy ograniczenia (przechowujemy dane niezbędne do ustalenia, czy kupiłeś już u nas produkt objęty ograniczeniem);
- jeśli jesteśmy zobowiązani zabezpieczyć Twoje dane na podstawie wniosku
skierowanego do nas przez uprawniony organ państwowy np. policję, prokuraturę, sąd itp.;
- Jeśli Twoje dane są niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed
roszczeniami.
Prawo do ograniczenia przetwarzania art. 18 RODO
Możesz zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych, gdy:
- nie zgodzisz się, abyśmy przetwarzali Twoje dane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Ograniczymy przetwarzanie danych, jeśli stwierdzimy że Twoje prawa są nadrzędne względem naszego uzasadnionego interesu;
- zgłosisz, że Twoje dane osobowe są niepoprawne. Ograniczymy przetwarzanie danych do momentu, aż sprawdzimy ich poprawność;
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem. Wtedy możesz nie zgodzić się na usuniecie danych osobowych i zamiast tego zażądać ograniczenia używania Twoich danych osobowych;
- nie potrzebujemy już Twoich danych osobowych, ale są one potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Aby skorzystać z tego prawa skontaktuj się z nami.
Obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych lub o ograniczeniu przetwarzania art. 19 RODO
Jeśli tego zażądasz, poinformujemy Cię, kto jest odbiorcą Twoich danych osobowych.
Mamy obowiązek poinformować o sprostowaniu, usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania danych, każdego komu przekazaliśmy dane, jeżeli jest to możliwe lub nie wymaga
niewspółmiernego wysiłku.
[podstawa prawna: art. 16,17 lub 18 RODO]
Prawo do przenoszenia danych art. 20 RODO
Z prawa do przenoszenia możesz skorzystać, gdy na podstawie Twojej zgody lub zawartej z Tobą umowy przetwarzamy Twoje dane osobowe w sposób zautomatyzowany. Masz prawo otrzymać od nas kopię swoich danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i możliwym do odczytania formacie.
Kopię tę możemy przesłać bezpośrednio Tobie lub innemu podmiotowi, który odtąd będzie przetwarzał te dane. Pamiętaj, że dotyczy to wyłącznie danych osobowych, które mamy od Ciebie. Jeżeli chcesz dostać kopię swoich danych, skontaktuj się z nami.
Prawo do sprzeciwu art. 21 RODO
Masz prawo sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych w zakresie, w jakim to robimy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Taki sprzeciw powinien być przez Ciebie uzasadniony. Gdy zgłosisz sprzeciw, przestaniemy przetwarzać Twoje dane osobowe, do czasu, aż ustalimy czy Twoje prawa są nadrzędne względem naszego interesu.
Nie przestaniemy przetwarzać Twoich danych, gdy zgodnie z prawem Twój interes lub Twoje prawa zostaną unieważnione albo będą wobec Ciebie roszczenia prawne. W takiej sytuacji poinformujemy Cię o tym.
Nie musisz uzasadniać swojego sprzeciwu, jeśli dotyczy on przetwarzaniu danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
Prawo do niepodlegania zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu art. 22 RODO
Masz prawo nie wyrazić nam zgody na zautomatyzowane podejmowanie decyzji względem Twoich danych osobowych, w tym ich profilowanie, które wywołuje skutki prawne wobec Ciebie lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływa. Zgodę możesz wycofać
samodzielnie, jeżeli masz konto w naszym sklepie – w zakładce „ustawienia”. Jeżeli nie masz
konta skontaktuj się z nami i zgłoś wycofanie zgody.
Aby skutecznie skorzystać z prawa sprzeciwu wobec profilowania Twoich danych osobowych, musisz wylogować się z wszystkich urządzeń i usunąć wszelkie pliki cookies, w tym z przeglądarek (proces usuwania może zająć do 48 godzin). O tym jak prawidłowo usunąć pliki cookies dowiesz się z polityki cookies.
Prawo do zgłoszenia skargi do organu nadzorczego art. 77 RODO
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niewłaściwie masz prawo zgłosić skargę do organu nadzorczego, czyli Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, szczegóły znajdziesz na stronie internetowej urzędu.
Zawsze też możesz też skontaktować się z nami jeśli uważasz, że nieprawidłowo
przetwarzamy Twoje dane osobowe.
Prawo do niewyrażenia zgody i wycofania zgody w dowolnym momencie
Jeśli przetwarzanie danych wymaga Twojej zgody masz prawo jej nie wyrazić. Takie sytuacje mają miejsce kiedy np. pytamy Cię czy chcesz otrzymywać od nas informacje marketingowe.
Zawsze masz prawo wycofać zgodę w dowolnym momencie, którą wyraziłeś na podstawie art. 7 ust. 3 RODO np. na działania marketingowe, profilowanie, przy czym pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem.
2. Polityka cookies i podobne technologie
Prime Tech sp. z o.o. korzysta z technologii, która pozwala gromadzić pliki cookies, w tym adres IP, piksele śledzące, dane lokalne, w tym dane globalizacyjne czy powiadomienia typu push. Jeśli
korzystasz z aplikacji mobilnej i została przez Ciebie wyrażona zgoda na udostępnienie Twojej lokalizacji, będziemy o niej informowani. Informacje o tym w jaki sposób korzystamy z tych technologii znajdziesz w Polityce cookies.
3. Odbiorcy danych i przekazywanie danych osobowych do państw nienależących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego
Podane przez Ciebie dane możemy przekazać innym podmiotom, na przykład firmom, które świadczą dla nas określone usługi. Podmioty te będą przetwarzać dane osobowe na
podstawie zawartej z nami umowy i wyłącznie w zakresie, w jakim im to zlecimy. Są to
podmioty, które:
- wysyłają komunikaty SMS i powiadomienia o zakupach;
- utrzymują systemy teleinformatyczne (systemy ticketowe, systemy zarządzania rozmowami telefonicznymi, helpdesk, systemy księgowe, systemy analityczne oraz inne usługi IT), zapewniają komunikację wewnętrzną oraz obsługę zgłoszeń;
- przechowują, pakują i doręczają sprzęt gabarytowy, który sprzedajemy;
- wykonują usługę „door to door” – dostawy z montażem, naprawy na miejscu, jeśli zdecydujesz się na taką usługę;
- realizują usługę dropshippingu;
- przechowują dane w formie elektronicznej i zapewniają bezpieczne przechowywanie
danych systemowych;
- świadczą usługę wirtualnego asystenta, automatycznego doradcy klienta;
- trwale niszczą nośniki danych – papierowe oraz w formie elektronicznej;
- świadczą usługi konsultingowe, prawne itp., które wspierają nas w realizacji poszczególnych procesów;
- świadczą dla nas usługi marketingowe, które mają zoptymalizować i poprawić efektywność działań marketingowych, które kierujemy do klientów. Te podmioty pomagają nam poprawić ogólną jakość usług, które świadczymy, poznać nastroje konsumenckie, profilować, dostarczyć raporty i wskaźniki marketingowe, w tym:
- social media, na przykład Facebook, które wspierają reklamę produktową i
kampanie reklamowe;
- podmioty, które świadczą usługi mierzenia i badania ruchu klienta na stronie;
- świadczą usługi opiniodawcze dla użytkowników sklepów i platform internetowych, które na podstawie ocen klientów prowadzą rankingi sprzedawców, produktów i cen;
- świadczą usługi zdalnego rezerwowania rozmów i wizyt;
- wykonują naprawy i wymiany gwarancyjne w przypadku, kiedy zgłaszasz reklamację i korzystasz z gwarancji zakupionego sprzętu;
- są platformami sprzedażowymi. Udostępniamy im, Twoje dane, jeśli kupujesz sprzęt, który oferujemy za ich pośrednictwem.
Twoje dane możemy również przekazywać podmiotom, które mogą je przetwarzać jako administrator danych w związku z oferowaniem określonych usług. W szczególności dane możemy przekazywać:
- firmom kurierskim, które doręczają zamówienia;
- firmom z sektora finansowego, które są operatorami płatności, oferują zakupy
ratalne, leasing, wynajem długoterminowy – kiedy płacisz za zakup lub wybierasz określoną formę finansowania;
- firmom ubezpieczeniowym, jeśli dodatkowo ubezpieczasz zakupiony produkt;
- firmom windykacyjnym, które działają na nasze zlecenie;
- naszym partnerom, z którymi w współpracujemy ramach organizacji promocji, konkursów i akcji specjalnych dla klienta;
- firmom, które zbierają opinie o produktach i sklepach, gdzie możesz podzielić się opinią o zakupie, produkcie, sprzedającym (np. Ceneo, Opineo).
Twoje dane mamy obowiązek udostępnić na podstawie przepisów prawa instytucjom
publicznym, które do nas wystąpią w związku z prowadzonymi postępowaniami dotyczącymi możliwych naruszeń prawa, są to w szczególności:
- policja, prokuratura, sądy;
- komornicy sądowi;
- urzędy skarbowe i służby celne;
- agencje i instytucje rządowe, w tym instytucje UE przeciwdziałające terroryzmowi i zorganizowanej przestępczości międzynarodowej;
- inne instytucje państwowe, w tym służby, które są uprawione do uzyskania danych
osobowych.
Sami również możemy występować do instytucji publicznych i przekazywać im dane w przypadku, kiedy wykryjemy potencjalne przestępstwo dokonane u nas.
Nie sprzedajemy Twoich danych osobowych, nie udostępniamy ich też firmom prowadzącym agresywne działania marketingowe (typu fotowoltaika, kredyty chwilówki, pokazy sprzętu i inne), ani nie wymieniamy się nimi z innymi podmiotami.
Twoje dane osobowe możemy przekazywać zarówno w krajach Unii Europejskiej, jak i poza Europejski Obszar Gospodarczy. Przekazanie danych poza EOG jest dopuszczalne, o ile Komisja Europejska stwierdzi, że to państwo trzecie, terytorium lub określony sektor lub określone sektory w tym państwie trzecim lub dana organizacja międzynarodowa zapewniają odpowiedni stopień ochrony (art. 45 RODO).
Przy braku takiego stwierdzenia ze strony Komisji, możemy przekazać dane do kraju spoza Unii lub do organizacji międzynarodowej, o ile przewidziano odpowiednie gwarancje (np. klauzula standardowej ochrony danych, przyjęta przez Komisję lub organ nadzorczy właściwy dla ochrony danych osobowych) oraz wykonalne prawa i skuteczne środki prawne.
Zawsze kiedy przekazujemy Twoje dane poza EOG robimy to zachowaniem obowiązujących przepisów prawa. Twoje dane mogą być przekazane poza EOG do:
- Google Cloud Poland sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, w Polsce, w związku z
korzystaniem z systemu poczty elektronicznej oraz narzędzi wchodzących w skład
Google Workspace, w celach statystycznych i administracyjnych;
- Google Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, w Irlandii w związku z korzystaniem z narzędzi i technologii reklamowych Google Ads;
- Microsoft Ireland Operations, Ltd z siedzibą w Dublinie, w Irlandii, w związku z korzystaniem z narzędzi i technologii oferowanych przez ten podmiot;
- SFDC UK, Ltd (SalesForce) z siedzibą w Londynie, w Wielkiej Brytanii, siedziba główna w USA, w związku z korzystaniem z usług służących obsłudze sprzedażowej i
działaniom marketingowym;
- SFDC Ireland, Ltd (SalesForce) z siedzibą w Dublinie, w Irlandii, siedziba główna w
USA, w związku z korzystaniem z usług służących obsłudze sprzedażowej i działaniom
marketingowym;
- QUADIENT INTERNATIONAL SUPPLY LIMITED z siedzibą w Londynie w Wielkiej Brytanii w związku z korzystaniem z systemu pakującego CVP Everest.
4. Automatyzacja i profilowanie danych
Jeśli wyrazisz zgodę będziemy automatycznie przetwarzać Twoje dane, w tym je profilować zgodnie z art. 22 RODO. Pamiętaj, że wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym czasie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.
Jeśli wyrazisz zgodę możemy przygotować dla Ciebie spersonalizowaną ofertę, na podstawie np. Twojej historii zakupów. Odbędzie się to w sposób zautomatyzowany, bez udziału czynnika ludzkiego.
5. Dane kontaktowe i Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Inspektorem Ochrony danych jest Radosław Prandota . We wszelkich sprawach związanych z
prywatnością i ochroną Twoich danych osobowych możesz skontaktować się pisząc na adres
mejlowy info@primetrade.pl.
Możesz też skontaktować się w inny wybrany przez Ciebie sposób:
- telefonicznie z naszą infolinią pod nr 660401401
- przez formularz kontaktowy na stronie www.mediaplex.pl
- listownie na adres pocztowy: Prime Tech sp. z o.o. ul. Wincentego Pola 34, 01-100 Warszawa z dopiskiem: Inspektor ochrony danych
6. Zmiany w Polityce prywatności
Jeśli zajdzie taka konieczność możemy, zmienić postanowienia naszej Polityki zgodnie z zasadami zmian, które są określone w Regulaminie sprzedaży. O każdej takiej zmianie będziemy informować z wyprzedzeniem. Zawsze, gdy uaktualnimy politykę prywatności, jej najnowszą wersję zamieścimy na naszej stronie internetowej w zakładce Polityka prywatności.